باشگاه خبری فراساحل: کلاب Swedish هشدار داد که مالکان کشتی هنگام مشخص کردن نوع موتوری که روی کشتیهای ناوگان خود باید نصب کنند، همیشه باید نگاه بلند مدت داشته باشند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل تازهترین آمار و ارقام این کلاب P&I نشان میدهد که کشتیهایی که نیروی خود را از موتورهای با سرعت بالا یا متوسط می گیرند، خسارت و هزینه هایی تا دو برابر و نیم بالاتر از کشتیهایی دارند که موتور آنها با سرعت پائین است. موتورهای سرعت بالا به طور میانگین هزینه و خسارتی نزدیک به 65 هزار دلار بر دوش مالکان میگذارد. در گزارش Swedish Club با عنوان Main Engine Damage به دسته از خسارت ها اشاره شده است که بسیار رایج هستند. بر اساس آمار هر کشتی در طول عمر خود به طور میانگین یک تا دو مرتبه دچار نقص و اشکال شده و خسارت می بینند.
با توجه به عواقب هزینه بری که این حوادث برای مالکان کشتیها و بیمهگران آنها دارد، پیدا کردن دلیل اصلی اینگونه حوادث و ارزیابی شیوههای مختلف جلوگیری از آن اهمیت دارد. در این گزارش همچنین توصیه ایی برای جلوگیری از وقوع این حوادث از زبان بزرگترین تولیدکنندگان موتورهای کشتی جهان یعنی شرکت های MAN Engine و Wartsila آورده شده است. پتر استالبرگ، مشاور فنی ارشد، می گوید: "تحقیقات ما نشان میدهد که کشتی های نفتکش و فلهبرها در زمینه خسارت هایی که به کلاب ارجاع داده میشوند، بهترین عملکرد را دارند. بیشتر این کشتیها موتورهایی با سرعت پائین دارند. در مقابل، کشتیهای مسافربری و تفریحی بیشترین تعداد خسارت را گزارش میکنند (0.066 خسارت برای هر کشتی در سال). اغلب این کشتیها چندین موتور با سرعت متوسط دارند. این موضوع در مورد کشتی های رو-رو نیز مصداق دارد.
وی ادامه داد: "هنگامیکه میتوان بین موتورهای با سرعت پائین و سرعت بالا انتخاب کرد، تجربیات کلاب نشان می دهد که انتخاب موتور با سرعت پائین گزینه ایمنتری است. گرچه موتورهای با سرعت پائین فضای کمتری اشغال میکنند اما هزینههای کشتی را در بلندمدت افزایش میدهند." در همین حال در این گزارش اشاره شده است که اشکال در عملکرد روانکارها و نیز نگهداری نامناسب از موتور، دو دلیل عمده بروز خسارت است.
کد خبر : 5538
ارتباط با سردبیر : info@opc.ir